20110903

İnsanlara yukarıdan bakan biri olmamama rağmen, bazen yüzlerine "mal mısın" dememek için kendimi zor tutuyorum.

Hiç özlemediğini bildiğim bir insanın karşılaşınca "çok özledim yeaaa" demesi nedir ya? E bi' arasaydın. E bi' sorsaydın. Gerçi arayıp sormamaları sikimde değil, hatta arayıp sormasınlar, hatta karşılaşınca selamdan başka bir şey olmasın. Benim onlardan beni çok özlemeleri gibi bir beklentim yokken, onlar neden "çok özledim yeaa" yalanını söyleme gereği duyuyorlar, anlamıyorum. Gerçi bunu da merak etmiyorum. Dünya bu kadar yapmacık sözlerle doluyken, hepsini merak etmem pek olası değil zaten.

O sözün karşısında iğrenerek "bende canım yaa" demek zorunda bırakılanlar var birde. Onlar yapmacıklıklarından değil, iyiliklerinden, "ayıp" olmasın diye söylüyorlar ya, içim buna cız ediyor. Bu sözün karşısında "mal mısın" demek istedim, evet, fakat bilindiği gibi dürüst olmanın ayıplandığı bir insanlık var artık. Eskileri biliyor muşum gibi, "artık" diyorum birde. Fakat eskilerden bu yana, bu konuda fazla bir değişiklik olduğunu sanmıyorum. Her devirde, her zamanda böyle sikko beyinli insanların var olduğu bir gerçek.

Evet, "mal mısın" demedim. Direkt, bir gram merak etmediğim halde "hangi dersaneye gidiyorsun?" dedim. Bu da bir ironi aslında: "merak etmediğim halde." Fakat hiçbir şey demeden dönüp gittiğimi veya "mal mısın" dediğimi düşünsenize. Ne güzel olurdu ama. Ama dediğim gibi, dürüst olmanın, gerçek düşünceni söylemenin yanlış olduğu bir dünyada yaşıyoruz artık. Bak yine artık dedim. Bye.

3 yorum:

  1. Bizler uyumsuzlarız! İnsanların gündelik dinllerindeki kalıplardan, arkası boş rutinlerinden sıkılanlarız. Eh biraz da işte bu yüzden yanlızız ya. En azından huzurluyuz, değil misin? Ta ki onlar bir an için dünyanı taciz edene kadar. Lakin dünya halı özünde, yaşamaya devam.

    YanıtlaSil
  2. Çavdar Tarlasında Çocuklar'dan bi alıntı yapayım.

    ''Böyle, tanıştığıma hiç memnun olmadığım kimselere, durmadan ''Tanıştığıma memnun oldum' demek beni öldürüyor. Ama, hayatta kalmak istiyorsanız, ille de bu zırvaları söylemek zorundasınız.''

    YanıtlaSil
  3. mal mısın? diyebilmek ne kadar iyi bir şey. bunu diyemediğim insanlarla bir arada olmak sıkıcı benim için. söyleme özgürlüğünü seviyorum.

    YanıtlaSil